Mitel Customer Experience Days 2017 - en succe!

Den 17 och 18 maj arrangerade Mitel för 19:e året i rad sina återkommande kunddagar - Mitel Customer Experience Days (MCED), i år med fler än 330 deltagare.

Årets kunddagar hade stort fokus på den digitala transformationen och med ledordet förändring demonstrerades och diskuterades det om allt från den mobile konsumenten via den kollaborativa medarbetaren och multitelefonisten till det säkra, digitala vård- och mötesrummet.

MCED17 tjuvstartade dock redan på tisdagskvällen med en informell samling på Hotel Quality View för de kunder som redan hade anlänt – ett ypperligt tillfälle att knyta nya kontakter.

Klockan 10 på onsdagen invigdes årets upplaga av MCED av Claes Kolare, VD för Mitel i Sverige. Claes lämnade sedan över till Mitels CTO Jim Davies som berättade om Mitels strategier och hur de passar in i den digitala transformeringen som sker. Deltagarna fick sedan lyssna till när Jan Viinikainen från Kiruna Kommun berättade om hur det går till att flytta en hel stad - här kan man snacka om förändring!

Dagarna fortsatte med fler än 40 olika seminariepass med tre olika spår att välja mellan: inriktning mot beslutsfattare, användare samt tekniskt intresserade. De olika spåren var av produktnyhetskaraktär, rena teknikpass och av en mer konsultativ ton. Ett par kunder berättade också om sina erfarenheter av Mitels olika produkter och tjänster.

En nyhet för i år var att första dagens avslutades med en afterwork som både var ett mingel mellan kunderna och våra partners, men också innehöll demonstrationer av våra olika fokusområden för MCED17: Multitelefonisten, Collaborative Enterprise, Customer Experience samt vertikalen HealthCare.


Program och anmälan